Seçim sonrası endişe: “Zamlar yağmur gibi yağacak”

Perakende sektörü temsilcileri, yerel seçimlerin ardından ürün fiyatlarında önemli oranda artış beklentisi içinde olduklarını açıkladı. Sektörün önde gelenlerinin yüzde 70.2’si, önümüzdeki üç ay içinde temel tüketim mallarında fiyat artışı öngörüyor.

Araştırmalar zamları işaret ediyor

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne bağlı Türkiye Ekonomi Politikaları Vakfı (TEPAV) tarafından yapılan bir araştırma, özellikle gıda, tekstil, akaryakıt ve mobilya gibi alanlarda faaliyet gösteren perakende sektörü şirketlerinin büyük bir kısmının, önümüzdeki üç ay içerisinde fiyat artışı beklediklerini ortaya koydu.

TEPAV’ın Perakende Güven Endeksi’nin şubat ayı sonuçlarına göre, perakendecilerin yüzde 70.2’si fiyat artışı öngörüyor. Şubat ayında perakendecilerin güveni, geçen yılın aynı ayına göre 12 puan, bir önceki aya göre ise 4.8 puan azalarak eksi 16 puan seviyesine düştü. Son üç ayda işlerinin kötüleştiğini ifade eden perakendecilerin oranı yüzde 59.2’den yüzde 60.5’e yükselirken, işlerinde artış yaşandığını belirtenlerin oranı yüzde 24.6 olarak kaydedildi. İşlerinde düşüş olduğunu dile getiren perakendecilerin oranı ise yüzde 53.5 oldu.

Avrupa’da sondan ikinci ülke Türkiye

Sözcü’den Erdoğan Süzer‘in haberine göre, geçtiğimiz yıla kıyasla işlerinde herhangi bir değişiklik olmadığını ifade eden perakende sektörü temsilcilerinin oranı %21.8 olarak belirlendi. Avrupa’daki perakende sektörüne ilişkin güven endeksleri incelendiğinde, Türkiye’nin yıllık bazda perakende güvenindeki düşüşle Avrupa ülkeleri arasında sondan ikinci sırayı aldığı görülüyor. Estonya, 2023 Şubat ayına göre perakende güven endeksinin en fazla düştüğü ülke olurken, Türkiye -11.9 puanla sondan ikinci, Almanya ise sondan üçüncü sırada yer alıyor. Avrupa ülkeleri arasında, perakende güven endeksinde yıllık bazda en büyük artışı ise 20.2 puanla İsveç kaydetti. 27 üyeli Avrupa Birliği genelinde ise perakende güven endeksi yıllık ortalama 4.4 puan düşüş gösterdi.

Sigaradan vazgeçilemiyor

TEPAV’ın araştırmasına göre perakende güveni sadece “yiyecek, içecek ve tütün ürünleri” sektörü ile bakkal, market ve büyük mağazalarda ortalamanın üzerinde arttı. Bu da insanların zorunlu gıda ürünleriyle birlikte sigara tüketimine devam ettiğinin işareti oldu. Buna karşılık, akaryakıt istasyonu, eczane, parfümeri, nalbur, zücaciye, kırtasiye, tekstil, hazır giyim ve ayakkabı, motorlu taşıtlar, mobilya, aydınlatma ekipmanı ve ev içi kullanım ürünleri, elektrikli ev aletleri, radyo ve televizyonlar sektörlerinin piyasa güveni ise ortalamanın altında kaldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

jojobet giriş
pendik escort
footer link satın al
tanıtım yazısı satın al
backlink satın al
Ümraniye Escort
avcılar escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
istanbul escort
istanbul escort
bahçeşehir escort
bakırköy escort
şirinevler escort
şişli escort
esenyurt escort
avcılar escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
beylikdüzü escort
taksim escort
bakırköy escort
bonus hunt
betmarlo
egt oyna
pragmatic slot oyunları
barn festival
dog house megaways
betibom
sweet bonanza
tombala oyna
aresbet
wild west gold oyna
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
markaj giriş
sweet bonanza
sugar rush
diyarbet
diyarbet
diyarbet
gates of olympus oyna
big bass bonanza oyna
trwin
diyarbet
diyarbet
casipol
casipol
casipol
betingo
egt oyna
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
aviator oyna
aviator giriş
tombala